Hasiči, ilustrační snímek. Autor: archiv redakce Události112.cz / J.B.

Ostrava – V pátek 11. srpna se krátce, před sedmnáctou hodinou obrátil na tísňovou linku 112 italsky mluvící turista s nezvyklým problémem. Na dálnici D1 píchl kolo svého osobního automobilu a jeho pobočka pojišťovny dlouhé hodiny neposílala požadovanou pomoc.

Na krajském operačním a informačním středisku Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje shodou okolností sloužila operátorka ovládající italštinu.

Zjistila, že manželský pár stojí u sjezdu z dálnice D1 na 357. kilometru ve směru do Bohumína, vůz je řádně označen, problém je defekt na pneumatice a více než pět hodin marného čekání na pomoc pojišťovny ve spalujícím horku.

Operátorka se tedy skrze linku pomoci řidičům spojila s českým zastoupením pojišťovny zoufalých turistů a domluvila s nimi výjezd asistenčního vozu. Při hovoru zjistila, že nastal technický problém v komunikaci mezi mateřskou pojišťovnou v Itálii a pražskou centrálou.

Ve Vítkově hořel dům s uskladněnou pyrotechnikou, zasahovalo několik hasičských jednotek

Na sídlišti ve Velkých Karlovicích hořel nákladní automobil

Díky péči sloužící operátorky se tak oba manželé z Itálie dočkali pomoci – kromě samotné asistenční služby k nim vyslala i hlídku dálniční policie, která na místě setrvala až do odtahu automobilu.

Text: 
nprap. Jakub Kozák
– tiskový mluvčí
HZS MsK
Autor: Redakce „ZE“
Komentáře