Spojení Škoda auto s VW Zdroj: ŠKODA AUTO

MLADÁ BOLESLAV / Jedna z nejznámějších fúzí v automobilovém průmyslu slaví v těchto dnech 25. výročí. Dne 28. března 1991 podepsala společnost Škoda smlouvu o vstupu pod koncern Volkswagen. Dokument vstoupil v platnost 16. dubna téhož roku.

Roční kapacita závodů Škoda tehdy činila necelých 200 tisíc vozů a modelový program tvořily pouze dvě řady – dožívající typy vozidel s pohonem zadní nápravy a motorem vzadu a v roce 1987 byl představen model Favorit ve verzi hatchback a kombi, známý jako Forman.

Volkswagen byl již v té době největším výrobcem automobilů v Evropě a o mladoboleslavskou značku projevoval zájem dlouhodobě. Již v roce 1987 ve Wolfsburgu byly v rámci uvažované spolupráce realizované zkoušky prototypu modelové řady Favorit s pohonem předních kol.

V průběhu roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 milionů německých marek celkem 31 procent akcií české společnosti. Svůj podíl postupně navyšoval až se 30. května 2000 stal držitelem všech akcií automobilky Škoda.

Po připojení automobilky Škoda do koncernu Volkswagen přibyly ke třem českým výrobním závodům výrobní kapacity v Číně, Rusku, na Slovensku a doplněné montážní závody na Ukrajině a Kazachstánu.

Čtvrtstoletí po startu nové epochy značky v rámci koncernu Volkswagen se společnost Škoda Auto chlubí rekordním výsledkem. Od začátku roku 2016 do konce února vzrostly dodávky vozů Škoda zákazníkům o 4,5 procent na 170.300 automobilů, což je za uvedené období nejlepší výsledek v historii firmy.

ŠKODA se za uplynulých 25 let proměnila z regionální značky na mezinárodně velmi úspěšného výrobce. Rozhodující roli při tom hrála profesionální podpora koncernu Volkswagen, který před čtvrt stoletím vstupem do automobilky ŠKODA prokázal rozhodnost a podnikatelský nadhled. Úspěšný rozvoj naší značky je v automobilovém průmyslu ojedinělý.

Bernhard Maier – předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO