Sdílejte
Ženy a vozidla SUV, ilustrační foto. Zdroj: webershandwick.cz

Praha  – Ženy stále častěji vyhledávají pohodlné a bezpečné vozy a za posledních pět let zvýšily svoji investici do ojetých aut o více než 25 tisíc korun. Stále více se při koupi zaměřují na vozy SUV a volí automatickou převodovku, která usnadňuje řízení a umožňuje jim věnovat větší pozornost provozu na silnicích. Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let narostl o 52 % a ještě výrazněji stoupla poptávka po SUV, a to o 95 %. Podobně se mění i preference slovenských a polských řidiček. Vyplynulo to z dat mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Vloni si české řidičky kupovaly ojeté vozy v průměru za 177 460 korun

České řidičky investují do ojetých automobilů každým rokem více peněz a díky dobré ekonomické situaci pro jejich financování častěji využívají různých forem úvěrů. Zatímco v roce 2013 za automobil utratily v průměru 152 246 korun, vloni to bylo o více než 25 214 korun více. Ve srovnání s ženami Vyšehradské čtyřky utrácejí za automobily nejvíce. Na druhém místě jsou Slovenky, které v průměru utratí 170 471 korun, dále Polky (157 421 Kč) a Maďarky (131 723 Kč). „S ohledem na vyšší bezpečnost a komfort jsou řidičky ochotné investovat do ojetého automobilu stále více prostředků. Stále více přicházejí na chuť automobilům s automatickou převodovkou a SUV, kterých se díky moderním technologiím nebojí a mají v nich větší pocit jistoty. Nejčastěji ale stále vybírají varianty hatchback a kombi. Novinkou oproti roku 2016 je v loňském roce nárůst obliby vozu Škoda Superb jakožto zástupce luxusnějších automobilů, kdy v předchozích letech v žebříčku nejoblíbenější vozů tento model vůbec nefiguroval. Podobný trend v oblibě automobilů vidíme i na Slovensku. Naopak v ostatních dvou zemích Vyšehradské čtyřky, Polsku a Maďarsku, ženy upřednostňují před luxusními vozy běžnější automobily jako je Ford Focus, Opel Astra či Suzuki Swift,“ vysvětluje preference řidiček generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Trendu značky Škoda podléhají ženy stejně jako muži. Za posledních pět let je škodovka jednoznačně jejich první volbou. O druhou a třetí příčku se průběžně dělí značky Volkswagen a Ford. Z modelů se těší u žen největší oblibě modely Škoda Fabia a Octavia. Na třetí až páté pozici se posledních několik let střídají modely Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. Slovenské motoristky mají podobné preference, a i u nich tak vede Škoda Fabia následovaná Škodou Octavia. V Polsku vloni ženy nejčastěji volily Ford Focus a v Maďarsku Opel Astra.

TOP 10 modelů, které si vybíraly ženy Vyšehradské čtyřky v roce 2017:

  Česká republika   Slovensko Polsko Maďarsko
1 Škoda Fabia Škoda Fabia Ford Focus Opel Astra
2 Škoda Octavia Škoda Octavia Opel Astra Suzuki Swift
3 Volkswagen Passat Volkswagen Passat Toyota Yaris Ford Focus
4 Ford Focus Citröen C3 Škoda Fabia Opel Corsa
5 Volkswagen Golf Volkswagen Golf Renault Clio Škoda Fabia
6 Hyundai i30 Ford Focus Volkswagen Golf Volkswagen Polo
7 Ford Mondeo Peugeot 206 Opel Corsa Ford Fiesta
8 Renault Megane Opel Astra Ford Fiesta Renault Clio
9 Kia Ceed Volkswagen Polo Hyundai i30 Volkswagen Golf
10 Škoda Superb Kia Ceed Toyota Auris Renault Megane

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce 60,6%. Ještě většími milovnicemi benzínových automobilů jsou Polky (75,3%) a Maďarky (73,9%), ale oblíbené palivo to je i v případě Slovenek (58,7%). Auta s alternativními pohony ženy ve Vyšehradské čtyřce příliš nevyhledávají. „Auta s alternativním pohonem jsou pro ženy neznámou a případným krokem do nejistoty. Tradiční pohony vnímají jako bezpečné a ověřené,“ doplňuje Topolová.

Martin Moc, 
(red.)

Komentáře
Sdílejte
Předchozí článekTéměř čtyři sta přednášek o trénování paměti po celé republice. Národní týden trénování paměti začíná
Další článekJAN PŘEUČIL se stal prvním českým ambasadorem organizace YMCA
ZprávyExtra.cz je internetový velkoformátový - multimediální zpravodajský portál se zaměřením na aktuální dění v České Republice i zahraničí. Jedná se o jeden ze zpravodajských projektů, které provozuje mediální agentura BJ-ExtraMedia - Jiří Berec. Do portfolia naší mediální skupiny patří tedy server ZprávyExtra.cz, zpravodajský portál Události112.cz a internetový magazín UdálostiEXTRA.cz. Naše zpravodajství sdílíme také na sociálních sítích.