Sdílejte
Zelené autobusy Ústeckého kraje. Autor: Ústecký kraj

Ústecký kraj – Soukromí dopravci v Ústeckém kraji patrně skončí. Nahradit je má totiž nový krajský autobusový dopravce. Zastupitelstvo Ústeckého kraje totiž v pondělí schválilo záměr, aby za účelem zajištění dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji byla zřízena nová příspěvková organizace, která by jako vnitřní dopravce Ústeckého kraje zajišťovala dopravní obslužnost Ústeckého kraje.

Podle záměru by měl krajský autobusový dopravce postupně nahradit současné provozovatele, počet spojů ani autobusů se nezmění. Rozhodnutí o záměru vnitřního dopravce Ústeckého kraje bylo podloženo rozsáhlou analýzou a je reakcí na potíže v autobusové dopravě v souvislosti s vládním nařízením o zvýšení platů řidičů. Ústecký kraj totiž řešil právní problém, jak přidat dopravcům peníze na mzdy řidičů, aby se nevystavil postihu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„Zřízení krajského dopravce bude znamenat zhruba stejnou cenu za provoz, jako jsou současné náklady na dopravu, rozsah této veřejné služby se nezmenší,“ uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek.

Dopravu v kraji nyní zajišťují čtyři dopravci. Kraj jim peníze na platy řidičů nabídl v rámci uzavíraných dodatků k dlouhodobým smlouvám. Náklady na roční provoz všech spojů linkové krajské dopravy, která denně přepraví zhruba 55 000 cestujících, budou podle odhadů zhruba 600 milionů ročně. Kraj bude muset pořídit 250 autobusů a zajistit zhruba 500 řidičů.

„Nabídli jsme také řidičům Správy a údržby silnic Ústeckého kraje, že si mohou rozšířit řidičské oprávnění. V případě potřeby bychom tyto šoféry mohli i pro autobusy využít,“ řekl už dříve hejtman Oldřich Bubeníček.

PSALI JSME TAKÉ: Autobusy Student Agency mění od dubna název na RegioJet

Autor: Honza Vraný

Komentáře