Sdílejte
RegioJet - vlak, ilustrační foto. Autor: fotodoprava.com / facebook

Praha – Radim Jančura spojí síly s národním dopravcem – která země bude pro jeho RegioJet třetím domácím trhem?

Od kdy začaly majiteli Student Agency banky radit, aby vstoupil na burzu? A proč je vysokorychlostní železnice pro rychlost 300 km/h levnější, než ta pro 200 km/h?

ČTĚTE TAKÉ: Dvě dodávky a autobus havarovaly u Dívčic, na místě několik zraněných

Mnoho dalších zajímavých informací včetně toho, proč by bylo lepší elektrifikovat lokální tratě a jak dlouho by trvala návratnost takové investice, či proč někteří lidé dávají pořád přednost autobusu z Prahy do Košic, i když je dražší a pomalejší než vlak, a stejně tak proč řada lidí preferuje autobus do Paříže místo letadla – všechny tyto informace najdete v exkluzivním rozhovoru W4T.CZ.

Necháme pracovat Brusel

Na otázku, co je pro největší překážkou v podnikání, Radim Jančura odpovídá: „Největším naším problémem a překážkou je stát spolu s Českými drahami. Vedle našich vlaků na trase Praha – Ostravsko jsme začali provozovat vlaky na trase Brno – Praha – bez dotací tak, že si musí na sebe vydělat. Zatím máme jen tři páry vlaků. České dráhy přitom na stejné trati na své spoje dostávají 330 milionů korun. Ve chvíli, kdybychom my takové dotace získali, bychom mohli jezdit za desetinové jízdné. Takže spojení z Prahy do Brna by bylo za dvacet korun. Stát by se měl rozhodnout – buď bude podporovat všechny dopravce, nebo žádného. Podmínky na trhu určitě nejsou v souladu s evropským právem a v Bruselu to teď řeší, jedná se totiž o takzvanou nedovolenou veřejnou podporu. Žádné žaloby v té věci neplánujeme, ale necháme pracovat Brusel.“

Přijdeme o veškeré zázemí nutné k provozu

V rozhovoru nechybí ani vyjádření k aktuálním záležitostem okolo Smíchovského nádraží:

„Je to další dějství hry na téma České dráhy a nedomyšlená transformace železnice v ČR. Tyto prostory vůbec neměly být odděleně vloženy do nějakého realitního projektu. Nejde o ledajaké prostory – jedná se o důležité nádražní objekty, které jsou nedílnou součástí infrastruktury. Bez těchto budov nelze provádět provozní operace při obracení souprav v Praze, jako je předodjezdová údržba, úklid, či plnění vodou. Bohužel kvůli špatné transformaci z roku 2003 připadly všechny pozemky a budovy Českým drahám, zatímco koleje spravuje SŽDC. Nemůžeme se kvůli této chybě ocitnout v situaci, kdy naše vlaky budou využívat kolejiště, ale na pozemcích kolem bez náhrady přijdeme o veškeré zázemí, které nezbytně potřebujeme k provozu,“ říká Radim Jančura, který se také nezapomněl vyjádřit k otázce, co považuje za největší inovaci jeho firem:

„Služby jsou buď drahé a kvalitní, nebo levné a nekvalitní. My se snažíme být zároveň nejlevnější i nejkvalitnější. To nám umožňují nízké marže. Toto je vidět dobře na vlakové lince Praha – Ostrava, České dráhy tam mají s Pendolinem ročně milion cestujících a my čtyři miliony. Naše firemní filosofie je poskytovat kvalitní servis pro všechny a nikoli jen pro bohaté.“

Babiše nepodporuji bez výjimky

Jančura se také vyjádřil k otázce údajné podpory Andreje Babiše: „V žádném případě ho nepodporuji bez výjimky – mou podporu má jeho postoj proti korupci. Ale zase by to nemělo být tak, že v politice vybíráme menší zlo. Menší zlo bylo, že si nás strany rozdělily na levicové a pravicové občany. A my jsme je volili jako menší zlo. Stát by ale měl fungovat tak, že vždy musí existovat jak pravicové principy – například ve financích a současně kvůli podpoře slabších či nemocných zároveň ty levicové.“

DOPORUČUJEME: Litvínovský nábytek Kolina byl oceněn certifikátem „Prověřená společnost 2017“

Autor: redakce „ZE“,
www.w4t.cz
Zdroj: Ptotext, ČTK

Komentáře