Sdílejte
Češi se změny práce nebojí. Motivují je hlavně peníze, dle průzkumu personální agentury Grafton. Autor: ag. Grafton / Protext

Praha – Dle průzkumu personální agentury Grafton ze srpna tohoto roku hodlá v horizontu měsíce změnit práci až 23 % respondentů, do půl roku pak 45 %. Hlavním motivem je přitom vyšší mzda, ale také kariérní posun či potřeba změny. Nové zaměstnání Češi nejčastěji hledají na internetu, přes personální agentury a na doporučení známých.

Podle aktuálních údajů Graftonu, je touha Čechů po změně zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let.

Přestože finanční ohodnocení zůstává hlavním důvodem tohoto rozhodnutí, novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typ smlouvy, na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů či z důvodu, že je současná práce nenaplňuje.

„Lidé už nechtějí chodit do práce jen za výdělkem, zaměstnavatele si proto pečlivě vybírají i na základě řady dalších aspektů, jako je například typ smlouvy. Smlouvu na dobu neurčitou považuje například za důležitou zhruba polovina respondentů našeho průzkumu,“ informovala Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Dobří spolupracovníci, naslouchající vedení, prémie, sick days i osobní kouč

Podle průzkumu Graftonu Češi v zaměstnání nejvíce oceňují dobré finanční podmínky, přátelské kolegy a smysluplnou náplň práce, naopak za demotivující faktory považují špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Zajímavý je také vývoj pohledu na zaměstnanecké benefity, kupříkladu stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky považuje většina kandidátů dnes již za samozřejmost. Velká poptávka je naopak, vedle 13. a 14. platu či pravidelných bonusech, po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova, placené krátkodobé nemoci nebo osobním kouči a jazykovém vzdělávání.

Pracovní portály vítězí, sociální sítě na vzestupu

Ačkoli hledání zaměstnání prostřednictvím pracovních portálů u Čechů stále vede, čím dál větší oblibu si získávají i další kanály, zejména personální agentury, sociální sítě a doporučení přátel. Dle průzkumu Graftonu hledají Češi práci zejména na internetu (95 %), přes pracovní agentury (68 %), anebo na doporučení známých (56 %).

Práce…. ilustrační foto. Autor: grafton.cz / Protext

„Prostřednictvím internetu jsou informace o pracovních nabídkách vždy na dosah a neplatí to pouze pro klasické pracovní portály, ale rovněž pro sociální sítě, jako je Facebook a LinkedIn. Dle našeho průzkumu využívá v souvislosti s pracovními nabídkami sociální sítě 51 % Čechů,“ vysvětlila Jitka Součková, a doplnila: „Obrovský potenciál má rovněž Instagram a YouTube, který zatím brzdí ne příliš velká zkušenost firem s multimediálním obsahem, což se ale bezpochyby v nejbližší době změní.“

Z průzkumu Graftonu rovněž vyplynulo, že nejvyšší nárůst oproti loňsku zaznamenal způsob hledání zaměstnání na doporučení známých. Většina velkých českých zaměstnavatelů navíc zavedla referenční program, v rámci kterého mohou stávající zaměstnanci dostat za doporučení nového kolegy nemalé odměny a zavádějí se i příspěvky náborové, tedy pro nové nastupující zaměstnance. Při hledání nových zaměstnanců roste také obliba personálních agentur. „Většina schopných kandidátů přechází do skupiny pasivních uchazečů, které je třeba hledat jinou cestou než vystavením inzerce na pracovním portálu.

ČTĚTE TAKÉ: Vyjádření důvěry i ocenění Pionýru

A na to většinou interní HR týmy nemají kapacitu ani potřebné know-how,“ vysvětluje Jitka Součková z Graftonu.

Autor: grafton.cz
Zdroj: Protext,
– red.

Komentáře