Sdílejte
OffROAD Maraton. Foto: Jiří Jonáš

 

Vřesová 23. října 2017 (okr. Sokolov) – Sedmý díl OffROAD Maratonu se odjel uplynulou sobotu 21. října na důlní haldě ve Vřesové na Sokolovsku. Čtyřkoláři a motorkáři letos naposledy závodili tři hodiny, auta pět hodin. Místní trať stejně jako loni přinesla ideální počasí pro parádní závodění. Cílem jako první profičel motorkář Petr Trávníček a čtyřkolkář Juraj Varga. Auta ovládl Selm Morava racing s buginou.

Na offroadové závodění se ve Vřesové jako první chystali čtyřkolkáři. Na trať se postavili ještě za šera, ale už při zaváděcím kole se pořádně rozednilo a jezdci ve dvou stopách se mohli naplno vydat do tříhodinného klání. Trať měřila 4,5 kilometru a oproti loňskému ročníku byla ochuzena o výjezdy a sjezdy dobře viditelné z depa. Kus členité trati ale přibylo v níže položené části lemované stromy.

Předchozí klání v drnovické pískovně trochu provětralo výsledky a letos poprvé z pozice absolutní jedničky startoval Ondřej Fišar z Quadu Nová Paka. Na závodění se těšil, ale problémy se strojem ho nakonec odsunuly na 7. místo celkově. Technika zklamala také dakarského závodníka Zdeňka Tůmu z Barth racing, který odstoupil po necelých dvou hodinách.

Zato slovenský jezdec Juraj Varga z Varga Motorsports jel bez problémů. Brzy se dostal na špici a vedení už nepustil. Jako jediný najel 34 kol. O kolo méně měli další dva jezdci v pořadí. Radek Porš (Quadpoint Racing team – CZ Auto) skončil druhý a Martin Miřejovský z Teamu Max II třetí.

Miřejovský se trochu pral se svým strojem a byl nakonec rád za bronz. A v cíli kladně ocenil výkony soupeřů. Skvělý výsledek předvedl Jan Zderčík mladší, nejrychlejší závodník z pohárové třídy na pátém místě celkově. Za ním skončil nejlepší veterán Martin Kuchař z Enduro Teamu Velká. Rychlá trať nahrávala spíše sportovním strojům, nicméně do první desítky se propracoval také Michal Vágner z týmu Čtyřkolky Tišnov, první mezi mistrovskými 4×4.

Motorkáři se na startovní rošt chystali před 11. hodinou. Zpoza mraků prosvítalo slunce, které jen potvrdilo ideální podmínky na maratonskou tříhodinovku. Na start po pádu v Drnovicích chyběl Lubomír Vojkůvka, kterého naražená žebra zatím nepustila do závodní stopy. Petr Trávníček (Moto Trávníček – Kovoděl Janča) tak věděl, že pokud ho neopustí forma ani výkon stroje, upevní svoji pozici na čele absolutního pořadí.

A tak se také stalo. V cíli nasčítal 37 kol a o kolo za sebou nechal všechny soupeře. Jeho největší rival Tomáš Coubal z JM Motors nebyl v ideální fyzické formě, ale i tak dosáhl na stříbro. V samém závěru se na třetí pozici absolutně dostal Karel Brabec z Motokrosu na Cechu, který o 12 sekund porazil Martina Prokeše – vítěze mistrovské třídy E1. Letošní čtvrté prvenství v kategorii slavil pátý Miroslav Pavlík z Enduro teamu Velká. Nejrychlejší pohárovou motorku dovezl do cíle Filip Boháč z TJ Sokol Krásné Pole. Během hodinového soupeření starších juniorů byl nejlepší Kimi Skřivan z Kdyně.

Auta vystartovala ve čtyři hodiny odpoledne do svojí poslední pětihodinovky. Počasí bylo zpočátku příjemné, ale už po hodině začaly padat první kapky a s blížícím se večerem přišly vydatnější přeháňky.

Střídající proudy vody byly pro některé posádky požehnáním, pro jiné ale „pohromou“. Podle obutých pneumatik, jízdních vlastností vozů a umu řidičů se trochu začalo proměňovat pořadí.

Mezi speciály do dvou litrů bylo právě bahno „kámenem úrazu“ pro OM Racing. Jeho kola nejsou vhodná do takového terénu a když se spustil vydatný déšť, okruh jim trval dvojnásobnou dobu než obvykle. Přesto tým se suzuki jimny vybojoval 2. místo v kategorii za 33 kol. O jedno kolo porazil třetí KB System offroad team se suzuki samurai a startovním číslem 171. Soupeření v kategorii bylo doménou Autocentra Luňák, kteří v blátě prostě umí. A i když mu Vřesová dala pořádně zabrat, cítil maximální spokojenost.

Speciály nad dva litry dovedl do cíle Wings team s Broučkem. Modří vyměnili motor a obuli na mokro. Předvídavost blátivého závodu se vyplatila a přinesla zlato v kategorii. Wogo team na největší pohár ztratil pouhé kolo. To chybělo také Offroad centru Jase na bronz.

Bahno ztížilo cestu za lepším výsledkem třetímu Quadservisu Špak – Papá buggy teamu. „Klouzalo to a klouzalo,“ řekl Dušan Padevět. Na prvních dvou příčkách se honili Andy Motors Racing team a Selm Morava Racing. Souboj Polarisu a Can-Amu nakonec dopadlo lépe pro stroj původem z Kanady. Selm Morava Racing porazil polaris Andy motors o jedno kolo a letos poprvé si splnil sen o zlatu.

Zdroj: OffROAD Maraton

Komentáře