V partnerství či manželství by dva lidé měli dělat většinu věcí společně, jednak aby tím zabránili odcizení se, zevšednění vztahu, a především aby načerpali nové zážitky, které je spojí. Kromě výchovy dětí nebo péče o domácnost si i vy společně vychutnávejte plánování, každodenní usínání, choďte se bavit, sdílejte své radosti a starosti, smějte se. Anebo začněte dělat něco úplně nového, co vás ještě více sblíží a zároveň přispěje vašemu zdraví – začněte se věnovat párovému cvičení. Pokud jste o něčem podobném ještě neslyšeli, pokusíme se vám dnes s jedním zkušeným párem Martinou a Tomášem přiblížit, jak takové láskyplné cvičení vypadá, co k němu potřebujete a jaká pozitiva vám do vztahu stoprocentně přinese.

Co párové cvičení vlastně je?

Párové cvičení je cvičení ve dvojici, kterou nejčastěji tvoří muž a žena, ale je možná je i varianta dva muži či dvě ženy. Partneři mohou využívat prvky z různých oblastí cvičení, a to například z workoutu, akrobacie nebo acro jógy. Je možné všechny oblasti kombinovat. Díky cvičení s vlastní vahou nepotřebují žádné činky, ani posilovací lavice, stačí jim jen svoje a partnerovo tělo.

Jak začít?

Abyste se mohli této aktivitě věnovat, potřebujete být oba naladěni na stejnou vlnu, to znamená, chtít pro sebe něco udělat, nebát se neúspěchu, těšit se na posilování a mít důvěru jeden v druhém. Pro oba partnery platí, že by měli být alespoň částečně zpevnění a mít základy flexibility a stability. Pokud všechny body splňujete, pusťte se do cvičení klidně ještě dnes. Martina a Tomáš vám podle fotografií předvedou základní prvky, které zvládnete i vy.

Posilování vzájemné důvěry

Vzájemnou důvěru je možné procvičit pomocí jednoduchého cviku, kdy vy padáte po zádech směrem do partnerovy náruče. Vaším úkolem je zpevnit celé tělo, tzv. udělat ze sebe prkno a úlohou vašeho přítele je vás chytit a samozřejmě nepustit.

cvik_na_posileni_vzajemne_duvery

Co všechno můžete do cvičení zařadit
Prvky workoutu: posilování vychází se ze základních cviků, a těmi jsou kliky, dřepy, stojky, výpady nebo shyby. Např. partner dělá kliky a vy mu sloužíte jako zátěž vlastním tělem. Pokročilejší mohou vyzkoušet cvik na fotografii.

Workout

Prvky párové akrobacie: cviky, při kterých je důležitá rovnováha a pevné tělo. Např. zvedačky, které znáte z filmu Hříšný tanec. Můžete se opět inspirovat fotografiemi.

Prvky acro jógy: smyslem tohoto cvičení je společná meditace a harmonie vašich těl. Partner nejčastěji leží na zemi a drží vás v různých polohách, které znáte z jógy. Důležitý je pravidelný dech a pomalý přechod mezi cviky. Viz foto.

Výhody cvičení v páru

  • díky cvičení s vlastní vahou nepřetěžujete tolik svaly, jako např. v posilovně
  • k aktivitě nepotřebujete žádné speciální náčiní
  • získáváte sílu a svalovou hmotu
  • můžete ho provozovat kdekoliv a kdykoliv
  • obohacujete své zkušenosti, tvoříte společně něco nového
  • společný zájem a strávený čas posouvá vztah stále kupředu
  • posilujete důvěru
  • pečujete o své zdraví

Na závěr pár rad od naší dvojice cvičících Martiny a Tomáše

„U partnerů či dvojic, které se rozhodnou pro cvičení v páru je důležité si nejprve položit otázku, co od cvičení očekávají a čeho chtějí dosáhnout. Pokud jde dvojici hlavně o příjemně strávený společný čas, uvolnění těla a mysli, doporučila bych se zaměřovat na prvky z acro jógy a základní prvky z párové akrobacie. Pokud však je pro dvojici prioritou zpevnění těla a budování svalové hmoty, doporučila bych workout. Ať tak nebo tak, myslím si, že je to skvělý způsob, jak propojit příjemné s užitečným. Objevení společného koníčku, který je zároveň smysluplný.“

Inspirujte se jejich videem a vytvořte něco podobného i vy!

VIDEO: Martina Pražáková a Tomáš Pokorný

Foto: Lenka Salátová – ZprávyExtra.cz