Taťána Kuchařová Foto: Hartmann

PRAHA / Společnost HARTMANN – RICO a zakladatelka nadace Krása pomoci, topmodelka a Miss World 2006 Taťána Kuchařová zahájili dlouhodobou spolupráci, během níž budou veřejnost společně upozorňovat na aktuální zdravotnická témata. Prvním projektem je komunikační kampaň zabývající se inkontinencí, která odstartovala 4. ledna 2016.

Taťána Kuchařová bude jako ambasadorka značky HARTMANN zastřešovat celou řadu zdravotnických témat a projektů, jejichž hlavním cílem bude snaha prolomit tabu a změnit pohled široké veřejnosti na citlivé zdravotní problémy: „Společnost HARTMANN – RICO se stala dlouhodobým partnerem a podporovatelem mojí nadace, která se zaměřuje na pomoc seniorům v ČR. Cílem našeho partnerství je odtabuizovat a společně upozornit na některé zdravotní problémy, které sužují nejen seniory, ale také další širokou veřejnost bez rozdílu věku a pohlaví. Naším cílem je pomoci jim nalézt řešení, podpořit je, aby se nebáli o svých problémech mluvit s odborníky, a také je vyřešit. Naše spojení bude také díky partnerství a podpoře mé nadace, která se již osmým rokem stará o seniory, pomáhat starším lidem žít důstojný život v domácím prostředí s profesionální péčí.“

„Velmi si vážíme toho, že se Taťána Kuchařová rozhodla spojit své jméno s naší společností. Věříme, že díky tomu dokážeme lépe oslovit pacienty a odstranit mýty, například kolem inkontinence. Těšíme se na všechny budoucí společné projekty,“ nastiňuje spolupráci výkonný ředitel společnosti HARTMANN – RICO Tomáš Groh.

Celosvětově trpí inkontinencí (samovolným únikem moči) více než 200 milionů lidí. U nás se s ní potýká více než jeden milion Čechů. Plných 33 % pacientů se rozhodne o svém problému raději mlčet, než aby jej začali aktivně řešit.

„Téma inkontinence je velmi choulostivé. Je to problém, se kterým se celá řada lidí zdráhá svěřit svým nejbližším. Stále se jedná o společenské tabu. To jsme se v rámci naší spolupráce rozhodli změnit,“ vysvětluje Taťána Kuchařová a dodává: „Nadace Krása pomoci se dlouhodobě snaží o zlepšení kvality života seniorů v České republice. Ke stáří, ale i k mládí bohužel patří i potíže s inkontinencí. Ty velmi ovlivňují soukromý život, spokojenost a aktivity v partnerském životě. Pacienti ovšem často nevědí, že existují řešení a pomůcky, které jim mohou do značné míry usnadnit život. Proto jsme se rozhodli navázat spolupráci se společností HARTMANN – RICO, která patří mezi přední výrobce zdravotnických prostředků v Česku.“

Andrea Pisingerová, Brand Manager Inkontinence CZ ze společnosti HARTMANN – RICO, říká: „Inkontinence je zjevný společenský problém, který nezmizí tím, že o něm nebudeme mluvit. Je skvělé, když se mladá a mediálně známá žena, která by se podobnými problémy nemusela zabývat vůbec, rozhodne pomoci. Naši komunikační kampaň založíme především na televizních spotech, plakátech a letácích v čekárnách ordinací praktických lékařů, online aktivitách a také na eventové příležitosti k edukaci široké veřejnosti. Je velmi důležité, aby lidé tyto potíže řešili včas a poradili se s odborníkem. V mnoha případech lze totiž inkontinenci zmírnit, nebo ji dokonce zcela zamezit.“

Taťána Kuchařová není první známou osobností, která se začala věnovat tomuto tématu. Již dříve o něm otevřeně promluvila například hollywoodská hvězda Kate Winslet. Celebrity obecně dokáží na veřejnosti hovořit téměř o čemkoliv, jen málo z nich se ale otevřeně vyjádří na toto velmi choulostivé téma.

Pokud se pacient zatím necítí na to, aby si o svém trápení promluvil s někým dalším, poslouží mu jako první pomoc stránka www.moliklub.cz, kde se dozví všechny potřebné informace a může si zde přečíst také o různých možnostech pomoci.