Sešit, ilustrační foto. Zdroj: #pixabay.com | Pixabay License

Praha – Projekt Pětky do koše byl založen Lubošem Spálenkou, který měl několik negativních zkušeností z vlastní brigády. A chtěl vytvořit něco, co by ho bavilo a pomáhalo ostatním lidem. A tak ho napadlo doučování ostatních. Vytvořil letáčky a první webové stránky. Zájemců přibývalo, a tak utvořil kolektiv studentů, kteří začali doučovat a své zkušenosti předávat dál.

Naše práce se dá popsat dvěma slovy – studenti studentům. Spousta žáků/studentů nemá rádo matematiku a další předměty ve škole. Snažíme se jim látku ze školy skrze naše doučování přiblížit a ukázat jim, že není tak těžké dané problematice porozumět, pokud se vysvětluje vhodným způsobem,“ uvedl zakladatel projektu Luboš Spálenka.

Poměrně velký podíl na vztahu dětí ke školním předmětům mají učitelé.

Pokud učitel, je nadšenec a umí to předávat dál, tak nebudou mít problém s tím, že by dané problematice nerozuměly a byly z ní nešťastní. Někdy bohužel ani učitel nepomůže. Dítě prostě nemá ‘‘ buňky‘‘ na to, aby studovalo a bude pro něj mnohem lepší, když půjde na učební obor, bude pracovat rukama, ale bude šťastné, protože bude mít možnost dělat to, co jej baví. A dělat to co Vás baví je alfa a omega spokojeného života… V životě není důležité mít vysokou školu, ale být ve svém oboru nejlepší a mít zkušenosti/znalosti odjinud než jen ze školy. To si musí uvědomit především rodiče, kteří často svoje ratolesti dávají na gymnázia nebo střední školy s maturitou, i navzdory tomu, že jejich dítě mělo problémy na základní škole. Mít výuční list není potupa a ani věc za kterou by se člověk měl stydět. Pokud je člověk s výučním listem mistrem svého oboru, tak se může mít o dost lépe, než člověk s titulem.

Nejsme jejich učitelé, spíš jejich kamarádi, kteří také studují. Máme k žákům blíž z hlediska věku, můžeme jim to vysvětlit mnohem jednodušeji bez takové té omáčky a ukázat jim naše postupy, které fungují, jsou často jednodušší a rychlejší. „Chceme, aby děti neměly strach z počítání, psaní i/y, neúspěchu v testech nebo přijímacích zkoušek. Naším cílem není jenom doučovat,“ uvedl. Chceme spolupracovat se základními školami, pořádat oficiální jazykové testy (zatím se nám povedlo navázat spolupráci se společností ETS)! „Pořádat různé kempy, přednášky na celospolečenská témata jako jsou např. bulimie, anorexie, důležitost třídění odpadu, spánková deprivace atd. Chtěli bychom vybudovat odkaz, který tu zůstane. Rozšířit naši myšlenku po celé České republice,“ vysvětlil otec projektu Luboš Spálenka.

Tento projekt doučování již běží v Benešově, Praze, Táboru, Berouně, Ostravě a Jihlavě. Podílí se na něm přes dvacet lidí a postupně se přidávají další. Nefungujeme tak, že nám zaplatí, my odučíme hodinu a jdeme domů. To by nemělo smysl. Snažíme se být přáteli i pro rodiče,“ doplnil zakladatel projektu a upřesnil, že pokud má dítě nějaký problém ve škole a bojí se o něm říct, tak jsme ochotni mu pomoci…

ČTĚTE TAKÉ

-ls, (-red.)

Komentáře