Kajak Thaya je zlatý – českou novinku ocenili světoví experti. Foto: #narrativemedia.cz

Praha – Králem mezi nafukovacími čluny je nový kajak Thaya od společnosti Gumotex. Z největšího evropského vodáckého veletrhu, který se tradičně koná v německém Norimberku, připlouvá do České republiky se zlatou medailí na palubě. V soutěži Paddlesport Product of the Year Awards obsadila tato novinka první místo. Porotu zaujala novou technologií, která zajišťuje dokonalou stabilitu, zlepšuje její jízdní vlastnosti a zároveň je šetrná k přírodě.

Nový člun vybavila společnost Gumotex pevným dnem, které využívá technologii Drop-Stitch, jež je k vidění především u paddleboardů. Zpevnění dna zajišťuje tisíce vláken, které propojují jeho vnitřní stěny. Základním výrobním materiálem je i nadále přírodní a syntetický kaučuk, který firma v několika vrstvách nanáší na textilní tkaninu. Celý tvůrčí proces probíhá pod střechou břeclavského Gumotexu. Firma zajistila jak vývoj nového materiálu, tak i výrobu samotného člunu.

Kajak je vysoce odolný proti oděru, stárnutí i UV záření. Na rozdíl od člunů vyrobených z PVC je tento navíc relativně lehký, sbalitelný do malého objemu a snadno opravitelný. Díky tomu, že je vyráběn z přírodních zdrojů je také ekologičtější než čluny z PVC. Do kajaku Thaya se pohodlně vejdou 3 osoby a dají se s ním sjet klidné řeky s obtížností 2.

Z prestižního ocenění jsme nadšeni. Ti, kdo absolvovali první testovací jízdy, si pochvalují především dno člunu, které je skutečně tak pevné, že se tam můžete pohodlně postavit. Kajak má díky tomu perfektní stabilitu. Kdybyste ho chtěli převrhnout, budete se muset opravu hodně snažit,“ doplňuje Magdalena Zhánělová, brand manager. Oceněný kajak Thaya si lidé mohou koupit už od ledna příštího roku.


ČTĚTE TAKÉ: Češi pochybují o označení BIO a fair trade. Až 80 % si ale myslí, že značkám lež stejně projde
Téměř polovina Čechů věří, že výrobky jsou záměrně vyráběny tak, aby se po skončení záruční lhůty pokazily (42 %), stejně tak, že BIO certifikáty uvedené na obalu nejsou pravdivé (58 %). Vyplynulo to ze společného průzkumu agentur NMS Market Research a PR.Konektor. Podobně jako BIO značky dopadlo neslavně i označení fair trade, kterému nevěří 56 % dotázaných. Až 80 procent lidí si navíc myslí, že značkám projde, když zákazníkům neříkají pravdu, jinak je ale důvěra ve značky obecně vysoká (67 %). Podle Rostislava Starého z agentury Konektor Social, potvrzují výsledky nutnost pracovat dlouhodobě s reputací značky. 

Vyhlášení vítězů tradiční soutěže završilo třídenní veletrh Paddleexpo v Německu, na který se minulý týden sjeli výrobci a distributoři lodí a vodáckých doplňků. Soutěž má na veletrhu již svou historickou tradici. Cílem klání je upozornit na produkty, které jsou jedinečné ve svých inovacích, výkonu nebo designu.

Kromě kajaku představil Gumotex na veletrhu novinku Ruby XL, která je vylepšenou a zvětšenou verzí třímístné kánoe Ruby, ke které lze navíc připevnit i motor. Dále inovovaný kajak Solar a také prototyp inovovaného kajaku Swing, který dostal stejně jako letošní vítěz Drop-Stitch dno a několik dalších vychytávek.

FOTOGALERIE: Kajak Thaya je zlatý – českou novinku ocenili světoví experti

Čluny vyrábí firma Gumotex už více než 50 let.

Na kánoi Palava, který se stal evergreenem českých řek, jezdili už prarodiče dnešních vodáků. V Česku je to dodnes jeden z nejprodávanějších člunů. V současnosti má Gumotex ve svém portfoliu nafukovací čluny na klidnou vodu, divoké řeky i pro turistické pádlování. Dodává je do Německa, Francie, Itálie a dalších evropských států. V USA prodává své čluny pod značkou Innova.

Vojtěch Šprdlík,
(red.)

Komentáře