Sdílejte
Tachometr Zdroj: PIXABAY

PRAHA / Na českém trhu se v roce 2014 prodalo přes autobazary 220 tisíc automobilů. Z tohoto objemu má 37 % takto inzerovaných vozidel stočený počet kilometrů, 20 % bylo bouraných nebo mělo záznam o pojistné škodě a 17,8 % má uvedený mladší rok výroby. Počet poškozených zákazníků na českém trhu je alarmující – více než 73 tisíc, přičemž výši jejich škody není možné přesně vyčíslit. Projekt Fair play auto tento problém řeší.

Volný trh v rámci Evropské unie způsobil to, že větší část nákupů ojetých aut ze západních zemí slouží jako tranzit pro další prodej ve východních zemích. „Hlavním prodejním argumentem pak bývá zejména odkaz na původ, který zároveň slouží jako omluva chybějících nebo nekompletních informací o historii vozu. To dává volnou ruku v nezákonných úpravách ojetých vozů,“ popisuje realitu europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL).

Projekt fairplayauto.cz se zaměřuje na prodej osobních a užitkových automobilů od konkrétní fyzické osoby konkrétnímu zákazníkovi. Napřímo bez asistence autobazaru, bez prostředníků a bez nutnosti uvazovat se nevýhodnými smlouvami.

„Naším cílem je vytvořit trh bez profesionálů tlačících na marži, a bez falešných zákazníků, kteří ve skutečnosti pouze stlačují cenu dolů pro další prodej,“ popisuje Jakub Hemerka – zakladatel projektu, a dodává, že projekt Fariplayauto.cz eliminuje prostředí autobazarů již v základu. Představuje prostředí s minimálními riziky jak pro nakupujícího, tak pro prodejce. Součástí služeb pro nakupujícího je online prověření historie, nebo fyzická asistence nezávislého automechanika při koupi vozu.

Prodejce automobilu může také využít ověření technického stavu před prodejem a získat k jeho uváděnému technickému stavu certifikaci. Tu pak umístí k inzerátu vozu. Prodejce zároveň nemůže prodávat více než tři vozy.

Součástí serveru www.fairplayauto.cz je uživatelské rozhraní výběru vozu, které reflektuje reálné otázky vyvstávající při výběru vozu. Automobil je možné vybrat podle konkrétních potřeb jednotlivých zákazníků, na rozdíl od tradičních prodejců omezujících se na standardní kombinaci parametrů (stáří, nájezd, apod.).

Komentáře