Sdílejte
Bratislava, ilustrační foto. Auror: turistikacz / Protext

Praha – Pravidelná pohybová aktivita je nezbytná nejen jako prevence obezity, ale je jednou ze základních podmínek dobrého zdraví a zdravého životního stylu. Unikátní koncept pro motivaci k pohybu připravil na letošní léto web Turistika.cz se svými partnery na stránce turistikaprozivot.cz <<

ČTĚTE TAKÉ: Měnící se klima ohrožuje lesy po celém světě a ovlivní jejich management

Za fotku nebo zaznamenání polohy na vybraných místech, trasách nebo akcích získávají turisté soutěžní body, za které si pak mohou vybírat odměny právě od partnerů projektu.Význam turistiky pro společnost

Turistika je pro každého – nevyžaduje žádné speciální vybavení ani dovednosti.

Chůze je přirozený lidský pohyb, který rovnoměrně zatěžuje celý organismus, a zlepšuje tak zdraví a fyzickou kondici. Při turistice si člověk rozšiřuje obzory – s každou cestou se zvyšují odborné vědomosti i kulturní rozhled, nehledě na to, že turistické zážitky bývají nezapomenutelné a jedinečné. Turistika je velmi přínosná i tím, že působí relaxačně a regeneračně na psychiku člověka. V neposlední řadě je potřeba zmínit ekonomický přínos. Za rok 2015 utratili turisté prostřednictvím domácího cestovního ruchu 102 miliard korun.

Pozitivní motivace je cestou k úspěchu

Motivace je jedním ze základních psychických procesů, je to něco, co nás pohání dál. Pozitivní motivace je základním pilířem vize stránek Turistika.cz.

Ty se snaží motivovat zkušené turisty a cestovatele, aby sdíleli své zážitky i zkušenosti z cest a pomáhali nebo inspirovali tak i ostatní turisty. „Víme, že to funguje, protože jsme díky této strategii vybudovali největší turistický web Čechách s téměř 60 000 registrovanými turisty, kde najdete 80 000 výletů, cestopisů, rad a popisků zajímavých míst. Dělíme se s našimi přispěvateli o peníze z reklamy, která se zobrazí u jejich článků. Reklamu a naše partnery tak vnímá tisíce přispěvatelů stránek velmi pozitivně, což je zase motivací ke spolupráci pro naše obchodní partnery,“ vysvětluje Jiří Pilnáček, ředitel Turistika.cz.

Platformu projektu Turistika pro život už testuje společnost CEMEX jako součást svého motivačního zaměstnaneckého programu pro aktivní pohyb a zdravý životní styl.

„Díky projektu Turistika pro život máme přehled o pohybových aktivitách našich zaměstnanců a můžeme je také podpořit a motivovat k aktivnímu pohybu a zdravému životnímu stylu. Projekt krásně zapadá do našeho zaměstnaneckého programu, kdy v rámci 3 měsíční Zdravé akční výzvy výživová poradkyně každému poradí na základě naměřených tělesných hodnot. Cílem všech těchto iniciativ je ukázat, že vstát a začít něco dělat, rozhýbat se, jíst pestře a vyváženě – nemusí být až tak složité a nereálné, jak se může zdát,“ popisuje moderní trend péče o zdraví zaměstnanců Marie Jenčová, Specialistka komunikace ve společnosti CEMEX.

Turistika pro život

Zdravé klienty potřebuje zejména zdravotní pojišťovna a OZP podporuje turistiku ve všech směrech už mnoho let. Proto také nechybí u tohoto unikátního soutěžního projektu, kde svou odměnu získá každý, kdo si ji zaslouží. „Drobných soutěží, kde získá cenu 10 výherců z 1 000 zúčastněných realizujeme pro klienty desítky ročně. Abychom tisíce lidí přiměli k pravidelnému pohybu nebo výletům a cestám do širšího okolí, museli jsme koncept nastavit tak, aby každý získal odměnu, jakou si zaslouží. Každý týden zapojujeme do projektu nové partnery a s nimi i odměny. Vybíráme zajímavé nebo unikátní turistické služby pro zisk soutěžních bodů nebo jako odměnu za ně. Turisté s námi třeba mohou navštívit zdarma jednu z největších sovětských raketových základem nebo jadernou elektrárnu Černobyl. Soutěžní body lze snadno získat i fotkou nebo potvrzením polohy v mobilu u žluté turistické značky, díky tradiční Májce nebo pohodovou pivní lázní, protože po výkonu je potřeba relax a odpočinek“, doplňuje s úsměvem Jiří Pilnáček.

TIP REDAKCE: Co budete jíst letos na dovolené Vy?

Autor:
Jiří Pilnáček,
ředitel Turistika.cz
Protext, ČTK

Komentáře